9 februari 2021 - Mark van Gameren

Onderzoek: cliënten RST zeer positief over huishoudelijke hulp

Geplaatst in:

RST Zorgverleners krijgt een 9,1 als gemiddeld rapportcijfer van cliënten die hulp in het huishouden ontvangen. Dat blijkt uit onderzoek van Van Loveren & Partners.

In het najaar van 2020 zijn ruim duizend cliënten door het onderzoeks- en adviesbureau bevraagd over hun ervaringen met de huishoudelijke hulp die RST Zorgverleners hen biedt. De resultaten tonen aan dat cliënten zeer positief zijn over alle onderzochte kwaliteitsaspecten. Deze punten zijn als ‘uitstekend’ beoordeeld.

Het meest positief zijn cliënten erover dat de huishoudelijke hulp op de afgesproken tijd komt. Daarnaast geven zij aan zich erg op hun gemak te voelen bij de huishoudelijke hulp. Acht van de tien cliënten is van mening dat de huishoudelijk medewerker hen met aandacht behandelt en hun wensen tijdens het zorgmoment meeneemt. Verder blijkt dat ook de christelijke identiteit van RST Zorgverleners voldoende tot uiting komt.

Over hun eigen vaste hulp zijn cliënten het meest tevreden. Zij zijn volgens hen vriendelijk, werken netjes en denken goed mee.

In het onderzoek is ook gevraagd naar wat er beter kan in de organisatie. Vervanging bij vakantie en ziekte, veranderingen van tijden, beter inwerken van nieuwe huishoudelijk medewerkers en wat meer tijd om het werk te kunnen uitvoeren, zijn verbeterpunten die door cliënten werden genoemd.

Hoge loyaliteit

Zou u RST Zorgverleners aanbevelen bij vrienden of familie? Met de antwoorden op die vraag is de Net Promotor Score (NPS) te berekenen. Dat is de maat voor klantloyaliteit. De NPS van RST Zorgverleners komt in dit onderzoek uit op 68, en is daarmee vergelijkbaar met de score (70) van 2019. Scores die ver boven de interne benchmark (42) van Van Loveren & Partners uit 2018 liggen.